Silniční cyklistika

Pořadatelé Tour de France rozdělí téměř 60 milionů!

Bitva o vteřiny během jednadvaceti etap Tour de France startující v sobotu 6. července v Bruselu není jen bojem o slávu plynoucí ze žlutého trikotu pro vítěze nejslavnějšího cyklistického závodu planety. Ve hře je během více než tři týdny trvající bitvy na francouzských silnicích i obrovský balík peněz. Na šampióna Tour de France čeká prémie 500 tisíc eur, tedy v přepočtu bezmála třináct milionů korun. A to je částka jen za samotný triumf, bez dalších dílčích bonusů. Pokud totiž závodník přidá třeba jako Chris Froome, čtyřnásobný šampión závodu, v roce 2016 další prémie za dvě etapové výhry a dvě druhá místa, přihodí na týmový účet bezmála další milion.

Bitva o vteřiny během jednadvaceti etap Tour de France startující v sobotu 6. července v Bruselu není jen bojem o slávu plynoucí ze žlutého trikotu pro vítěze nejslavnějšího cyklistického závodu planety. Ve hře je během více než tři týdny trvající bitvy na francouzských silnicích i obrovský balík peněz. Na šampióna Tour de France čeká prémie 500 tisíc eur, tedy v přepočtu bezmála třináct milionů korun. A to je částka jen za samotný triumf, bez dalších dílčích bonusů. Pokud totiž závodník přidá třeba jako Chris Froome, čtyřnásobný šampión závodu, v roce 2016 další prémie za dvě etapové výhry a dvě druhá místa, přihodí na týmový účet bezmála další milion.

 

Finance vybojované v průběhu závodu jdou v rámci stáje téměř bezvýhradně na společnou „hromadu" a následně po dojezdu v Paříži se rozdělují mezi tým včetně masérů, fyzioterapeutů, mechaniků či řidičů.

 

Není žádným tajemstvím, že muži jedoucí na absolutní pořadí či bojující o jednotlivé trikoty mnohdy své domestiky odmění ještě speciálním dárkem kupříkladu v podobě luxusních hodinek.

Stále jde však o drobné ve srovnání s příjmy, které týmům, respektive jezdcům garantují smlouvy s partnery. Ti oceňují úspěch ať už v průběhu etap či v absolutním pořadí milionovými bonusy.

Vždyť těžko si představit lepší reklamu. Podle odhadů sledovalo loňský ročník u trati deset až dvanáct milionů diváků. Další stovky milionů pak u televizních obrazovek. Závod je vysílán téměř po celé planetě, na sociálních sítích má Tour sedm milionů sledujících.

Není proto divu, že výrobci slunečních brýlí, cyklistického i volnočasového oblečení, továrny na výrobu kol a další firmy spjaté s účastí na Tour klidně vyplatí „svému" jezdci miliony eur v případě úspěchu.

 

                                                Václav Prokůpek, www.cyklonews.cz

 

REDAKCE