Silniční cyklistika

Astana mění název na Astana - Premier Tech a posiluje o šest závodníků

Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem kazašského celku Astana. Premier Tech sponzoruje tým Alexandra Vinokurova už několik let, ale nyní jeho význam roste. Pro Astanu je to významná změna, protože doposud se opírala téměř výhradně o finance poskytnuté kazašskou vládou. Dříve velmi bohatý celek v posledních dvou letech finančně slábne a objevily se také problémy s vyplácením mezd kvůli byrokratickým překážkám. Alexander Vinokurov proto musí hledat nové zdroje a podařilo se mu navýšit podporu od společnosti Premier Tech.

Kanadská společnost Premier Tech se stává druhým titulárním sponzorem kazašského celku Astana. Premier Tech sponzoruje tým Alexandra Vinokurova už několik let, ale nyní jeho význam roste. Pro Astanu je to významná změna, protože doposud se opírala téměř výhradně o finance poskytnuté kazašskou vládou. Dříve velmi bohatý celek v posledních dvou letech finančně slábne a objevily se také problémy s vyplácením mezd kvůli byrokratickým překážkám. Alexander Vinokurov proto musí hledat nové zdroje a podařilo se mu navýšit podporu od společnosti Premier Tech. Firma se sídlem v Kanadě poskytuje udržitelná řešení pro profesionální pěstitele a zahradníky, automatizované systémy pro balení a manipulaci s materiálem, systémy a technologie pro úpravu a recyklaci vody a digitální řešení pro zvýšení efektivity výroby. Vyrábí ve 27 zemích světa a Astanu podporuje už od roku 2017. 

 

"Vedení našeho generálního partnera Samruk-Kazyna JSC a Astana Presidential Professional Club dostali za úkol snížit financování profesionálního cyklistického týmu prostřednictvím vstupu druhého partnera, který by mohl sdílet finanční břemeno s Kazachstánem. Vyjednávání proběhla úspěšně, za poměrně krátkou dobu se nám podařilo dosáhnout dohody. Jsme velmi spokojeni s výsledky jednání s kanadskou stranou. Název týmu pro příští rok bude změněn, ale zároveň budeme i nadále existovat pod záštitou Kazachstánu, a to navzdory skutečnosti, že financování od generálního partnera společnosti Samruk-Kazyna JSC bude výrazně sníženo," vysvětluje Yana Seel, jednatelka týmu Astana. 

"Na mezinárodní sportovní scéně budeme nadále propagovat jméno Kazachstánu i jméno našeho nového kanadského partnera Premier Tech. V rámci této spolupráce rovněž probíhají diskuse o vytvoření cyklistického týmu pro děti a mládež „Astana - Premier Tech Team Kids“, který bude financován ze stávajícího rozpočtu a bude sídlit v Kazachstánu a Kanadě. Obě země si tak budou moci vyměňovat zkušenosti a pěstovat novou generaci cyklistů, aby dále udržovaly cyklistiku na nejvyšší úrovni v obou zemích,“ dodává Belgičanka. 

 

Kanadští cyklisté tak mají silné zastání v hned dvou týmech WorldTour, kromě Astany také v Israel Start-Up Nation, který částečně patří kanadskému podnikateli Sylvanu Adamsovi. Zatímco v ISN jsou v současnosti tři Kanaďané (Guillaume Boivin, Alexander Cataford a James Piccoli) a připojí se od přístího roku také Michael Woods, v Astaně působí jen Hugo Houle. Ale je možné, že se počet kanadských jezdců v modrém dresu zvýší, už nyní se spekuluje o příchodu Bena Perryho z kontinentální sestavy Israel Cycling Academy. 

Astana pro příští rok přijde o Miguela Angela Lopeze, podle Vinokurova na jeho smlouvu nezbývají peníze. Lopez by měl přestoupit do Movistaru, ale zatím není nic potvrzeno. Závodník jeho formátu s největší pravděpodobností nepřijde, o přestupu jednají dva jezdci NTT, Ital Samuele Battistella a Jihoafričan Stefan De Bod.  

Lídry by v příštím roce měli být Jakob Fuglsang a Aleksandr Vlasov, ale o ruského vrchaře se prý intenzivně zajímá Ineos Grenadiers. Vlasov má s Astanou smlouvu do konce příštího roku, Britové by ho museli vykoupit a levný rozhodně nebude.  

 

Astana posílila o šest nových závodníků

 

Samuele Battistella, Stefan de Bod, Andrea Piccolo, Benjamin Perry, Javier Romo a Matteo Sobrero přestoupí od ledna 2021 do týmu Astana - Premier Tech. Přidali se k dvojici Kazachů Jevgeniji Fedorovovi a Glebu Brussenskému, kteří přicházejí z development sestavy Vino - Astana Motors. Hned tři závodníci dosud jezdili za NTT a po odchodu hlavního sponzora se rozhodli změnit zaměstnavatele. Ital Samuele Battistella je mistrem světa U23 z loňského roku, ale v prvním roce mezi profesionály toho moc nepředvedl. Ačkoliv je nadějným klasikářem, na jednorázových závodech neuspěl a na své první profi vítězství čeká.

 

Od doby, kdy jsem s cyklistickou začal, patří Astana k nejlepším týmům světa. Přidat se k tomuto týmu na příští dva roky je skvělé. Spousta skvělých závodníků za Astanu jezdil, takže zkušenosti zde mají velké. Můžu se tu hodně naučit. Nemám jasné cíle na příští sezónu, prostě jen chci být v nejlepší formě, dát týmu 110 % a užívat si, že tu jsem," říká Battistella. 

 

Battistella je z nových posil sice nejznámnější, ale ne nejvíce nadějný. Andrea Piccolo by teoreticky měl být lepší. Teprve devatenáctiletý Ital byl letos prvním rokem muž a v loňském roce mezi juniory vyhrál Mistrovství Evropy a Itálie v časovce, byl třetí v celkovém pořadí Závodu míru a letos skončil druhý na italském šampionátu v kategorii U23 a porazil i loňského juniorského mistra světa Antonia Tiberiho.

 

Piccolo je velmi talentovaný závodník, který v juniorech sváděl bitvy s bratry Vackovými a letos jezdil po boku Karla v týmu Colpack. Astana si tak zajistila nadějného jezdce, kteří se v posledních letech prosazují čím dál tím dřív i mezi profesionály. Piccolo bude za Astanu jezdit minimálně dva roky: „Teď se cítím hrozně šťastně. Mým cílem je učit se a nasbírat zkušenosti od kolegů, kteří jsou zároveň mými idoly. Jezdit s nimi v jednom týmu je pro mě čest. Těším se, až se se všemi potkám. Chci jim pomáhat jak nejlépe dovedu."

Astana si dost slibuje i od Španěla Javiera Roma. Jedenadvacetiletý mistr Španělska v kategorii U23 podepsal dokonce tříletou smlouvu. Romo se na mezinárodní scéně doposud vůbec nepředstavil. Více se prosadil až letos a mezinárodní závody U23 se kvůli koronaviru nekonaly skoro žádné. Ale není žádná výjimka, že se mladí španělští jezdci drží co nejvíce na domácích závodech. Těžko však posoudit, zda si Romo tříletý kontrakt zaslouží. Vedení Astany si to myslí. 

Kanaďan Benjamin Perry byl profesionálem už v letech 2017 až 2019 v dresu Israel Cycling Academy, ale nic výjimečného nezajel. V Astaně dostane příležitost díky sponzorovi Premier Tech, který v Kanadě sídlí. Jeho úkolem bude pomáhat lídrům, stejnou úlohu už v Astaně má jeho krajan Hugo Houle. Jednoletou smlouvu dostal také italský vrchař Matteo Sobrero. Astana vyzkouší, zda bude platným členem týmu v kopcích.

Jihoafričan Stefan de Bod získal dvouleté angažmá a pokusí se svou slibně rozjetou kariéru vrátit na správnou kolej. Loni skončil třetí v celkovém pořadí závodu Okolo Rakouska a vyhrál Africký kontinentální šampionát. V kategorii U23 byl velmi nadějným jezdcem. „V roce 2019 jsem měl problémy s vízy a letos se vše zkomplikovalo kvůli pandemii a chci to vše hodit za hlavu. Tuhle příležitost chci popadnout oběma rukama a ukázat světu, jaký jsem závodník," říká De Bod. 

 

                                                                                               Václav Prokůpek

REDAKCE