Tenis

Serena Wiliamsová ve spotu zešílela

Pokud si myslí, že jsou vaše sny šílené, ukažte jim, co šílené sny dokážou. Takový je vzkaz Sereny Williamsové, americké tenisové legendy, jež je jednou z aktérek nejnovější reklamy společnosti Nike.

Rozhodně ale nejde o obyčejný komerční sport. Vypráví o emocích v ženském sportu a promítán byl např. i při nedávném udílení Oscarů.

„Když projevujeme emoce, jsme za hysterky. Naše záměry měřit se s muži jsou brány jako nesmyslné. A když sníme o rovných příležitostech, nebo se za něco postavíme, budíme rozruch,“ vypráví Serena Williamsová během záběrů nejen na její ženské kolegyně.

V minutu a půl dlouhém snímku se míhají emocemi nabité chvilky v řadách ženského fotbalového týmu, zlaté olympijské gymnastky Simone Bilesové, někdejší basketbalové superstar Lisy Leslieové či třeba Becky Hammonové, jedné z trenérek týmu NBA San Antonio Spurs.

 

„Když se naštveme, berou nás jako šílené. Ale šílené je i to, když žena doběhne maraton. Šílená je boxující žena. Šílená je smečující žena. Koučovat tým NBA je… bláznivé,“ pokračuje Williamsová během dech beroucích prostřihů.

„Žena sportující v hidžábu, skákací na prknu double cork 1080 nebo ta, co vyhraje 23 grandslamů, porodí dítě a poté se vrátí vyhrávat další…

Šílené, šílené, šílené a ještě jednou šílené. Pokud vás tedy chtějí nazývat šílenými, fajn. Ukažte jim, co vše s vaším ‚šílenstvím‘ dokážete,“ burcuje dále sedmatřicetiletá Američanka.

Reklama končí sloganem „Je to bláznivé jen dokud to nedokážete. Tak to udělejte,“ vybízí nejen sportující ženy.

 

                                                                Václav Prokůpek

REDAKCE